Gratis fragt på ordre over 1000 DKK* Læs mere.
1 års garanti og gratis levering
Spørgsmål ? Ring ind her: 70 60 50 44
Ring ind her 70 60 50 44
Uncategorized
Posted in

Har du overvejet at bruge Facebook i din markedsføring?

Posted in

Den førende og mest sete måde at reklamere på i dag, er Facebook (www.facebook.com) som har sat nye standarter for kommunikation i dette århundrede.

Før i tiden udtænkte man reklamekampagner i for eksempel aviser eller papirreklamer, hvor man fremviste sine varer og for talte hvad de kunne. Eller en restaurant præsenterede sig selv, og reklamen ville så typisk bestå af et menukort med beskrivelser og priser af den mad man kunne få serveret på restauranten.

Selv TV reklamer er tiden ved at løbe fra, da mange ser dem som uvelkomne afbrydelser i stedet for rent faktisk at tage imod budskabet.

I dag bruger mange de sociale medier til at reklamere for sig selv og sin forretning. Her kan man nemlig komme tæt på forbrugeren, og i visse tilfælde interagere med kunden  som på måde ofte føler sig selv sat i  centrum.

Samtidig virker de sociale medier som Facebook som den gode gammeldags “reklamesøjle” idet kunderne deler og “liker” dit opslag, og på den måde bruger den gode gamle mund-til-mund metode, hvor det næsten er din kunde der laver din reklame ved at omtale dig og din forretning positivt.

Som det første skal du oprette en side til din forretning. Denne side fungerer mere eller mindre som din kommandocentral hvad angår din reklame kampagne på Facebook. På siden kan du styre opslag og se statistikker, så du ved om du rammer de rigtige brugere og om dine opslag bliver delt og dermed kommer endnu længere ud end den oprindelige målgruppe.

På den side du sætter op kan du samtidig hurtigt svare en eventuel kunde som spørger om noget relateret til din forretning. En hurtig reaktion fra dig eller den medarbejder som har ansvaret for at køre siden, vil tælle positivt i din retning og kunden vil føle at du som forretning/restaurant giver et personligt svar.

Du kan nu planlægge hvordan du vil markedsføre din restaurant via billeder, opslag om arrangementer, menuer etc.

Via diverse styringsmuligheder på din Facebook side kan du markere mærkedage og begivenheder, og lægge opslag fast som først på tidslinjen hvis der er noget bestemt du ønsker at en eventuel kunde skal se som det første.

På din side kan du lægge billeder af din menu, glade gæster ( husk at spørge om lov til at offentliggøre et billede af personer før du bruger det på siden), eller reklamere for lørdag aftens livemusik. Ja, der er mange muligheder for at fange kundens opmærksomhed. Men fælles for dem alle er; at de giver mulighed for at interagere med dine kunder, så du hurtigt mærker hvad der virker eller hvad der ikke virker. De mennesker som med tiden “liker” din side og dine opslag, skulle jo gerne ende med at besøge din restaurant og selvfølgelig anbefale bekendte at gøre det samme.

Du tager selvfølgelig også lidt af en chance ved at vælge Facebook som marketingsmulighed. Dine brugere kan nemlig ikke bare se dine opslag, men også selv lægge bedømmelser, udtalelser og klager op. Så det med at kunne håndtere en klage, det skal du kunne på en fornuftig måde hvor både du og kunden er tilfreds bagefter.

Men stadig er Facebook metoden den mange vælger nu til dags. Den har vist sig at være yderst effektiv, hvilket har fået mange til at vælge denne vej. Måske som eneste marketing, men ofte som en del af den marketing der laves for en virksomhed.

En side på Facebook koster dig ikke noget udover tiden det tager at vedligeholde den med opslag og svar til kunder, og du har med siden chancen for at komme ud til rigtig mange potentielle kunder.

Husk at poste regelmæssigt, hvis du vælger at have en Facebookside, så dine kunder ved du stadig er der. Men gør det med måde, så de ikke bliver trætte af dine opslag i stedet for at se og læse dem med interesse.

Facebook har også muligheden for betalte reklamer for din forretning, men det kan du læse om på selve siden såfremt det også bliver en del af din samlede markedsførings strategi på de sociale medier.

Kurv 0

Senest viste 0

Spar 5% på din første ordre ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev

Vil du have adgang til eksklusive tilbud, nyheder og inspiration til dit køkken?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag en rabatkode på 5% til brug på din første ordre af vores professionelle storkøkkenudstyr.

Foderknægtsvej 5 3400 Hillerød

info@gastroudstyr.dk
Cvr: 42106739