Gratis fragt på ordre over 1000 DKK* Læs mere.
1 års garanti og gratis levering
Spørgsmål ? Ring ind her: 70 60 50 44
Ring ind her 70 60 50 44
Inspiration
Posted in

Skal jeg købe nyt eller brugt udstyr?

Posted in

Banken har sagt ja til finansieringen, og du kan begynde at planlægge din nye forretning/restaurant. Det er nu du skal ud og investere i udstyr, inventar og maskiner. Men hvad er så bedst, nyt eller brugt? Skal du bruge en stor del af din finansiering på helt nyt, eller skal du spare på den post og dermed have mere til alle de andre poster, der grangiveligt kommer hen ad vejen.

Du har måske tilmed en partner som du skal blive enig med inden diverse indkøb kan startes, og det er ikke altid lige let at blive enige. For selvfølgelig er det flot med helt nyt inventar, men det er også dyrt og tærer på kapitalen.

Men brugt vil give flere udgifter til reparationer er et af argumenterne imod indkøb af brugt inventar. Så hvad er reelt set det bedste for dig og din forretning. Ja, det er ikke ligetil og kræver mange overvejelser inden bestillingerne lægges hos en professionel forhandler af udstyr, uanset om det så bliver nyt eller brugt.

Der er selvfølgelig fordele ved begge muligheder. Det nye inventar kommer med diverse garantier, men samtidig er det med nyt inventar som det er med biler. I det øjeblik du kører ud over kantstenen så falder værdien drastisk, og hvad så hvis dit eventyr ikke lykkes. Så kan du slet ikke få dine penge hjem igen ved at sælge alt det udstyr du har lagt penge i. Man har ikke lyst til at høre at det kan gå galt, men det er desværre noget man skal tage med i sine overvejelser.

Ved at købe lettere brugt inventar mister du ikke nær den samme værdi ved et eventuelt gensalg, og det er faktisk muligt at købe brugt inventar af meget høj kvalitet.

Det brugte inventar kan købes gennem diverse auktionshuse, eller gennem forhandlere som har taget udstyr tilbage fra kunder hvor drømmen måske brast, eller de fandt noget de hellere ville have.

Sommetider kan du være heldig at det brugte udstyr ligefrem kommer med den garanti som eller var en fordel for det nye indkøb. Måske er inventaret meget lidt brugt, og dermed kan du overtage den garanti det var solgt med i første omgang.

Der er en tredje mulighed når det drejer sig om indkøb af inventar til din forretning, nemlig at lease det du skal bruge.

Det er ikke alt der kan leases, men mange maskiner kan leases og på den måde spare dig for både tid og besvær.

Har du og din forretningspartner svært ved at finde rundt i junglen af muligheder, er det en rigtig god idé at få en professionel rådgiver med på sidelinjen. Få regnet på hvor meget hver mulighed vil koste jer, og overvej nøje hvor meget udstyr/inventar I reelt set har brug for. Mange får købt alt for meget, som i sidste ende er unødvendigt for at holde et køkken kørende. I kan jo altid supplere hen ad vejen, såfremt forretningen kører godt og I har brug for det.

Med i jeres beregninger kan I også tage omkostningerne til for eksempel duge, glas, service, kurve etc. da mange af disse ting også kan findes brugt til billigere penge.

Så om I vælger nyt eller brugt i sidste ende, skal være efter nøje overvejelser og udregninger. Brug den tid og den rådgivning det kræver for at foretage det rette valg, og så kan jeres eventyr starte.

Kurv 0

Senest viste 0

Spar 5% på din første ordre ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev

Vil du have adgang til eksklusive tilbud, nyheder og inspiration til dit køkken?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag en rabatkode på 5% til brug på din første ordre af vores professionelle storkøkkenudstyr.

Foderknægtsvej 5 3400 Hillerød

info@gastroudstyr.dk
Cvr: 42106739