• Kundeservice er åben
      i dag kl.

    Åbningstider

  • Gratis levering
  • 1 års garanti
  • Dansk kundeservice

Catering med succes

En opgave starter med at du får et opkald fra den eventuelle kunde, som næsten med garanti vil spørge dig efter meget nøjagtige priser på alt du skal levere.

Det er fornuftigt ikke at give en meget nøjagtig pris fra starten, da priser på råvarer kan skifte fra dag til dag. Så giv kunden cirka-priser, så de kan regne ud og bestemme sig til om det er din service de ønsker at gøre brug af.

Hvis du får givet en for høj pris, risikerer du at miste jobbet og giver du en for lav og er nødt til at justere hen ad vejen, så får du en utilfreds kunde. En kunde som du ikke får igen, og som ikke anbefaler dig til andre at bruge.

Når du så holder det første møde med din kunde, så få et nøjagtigt antal af gæster og bestem sammen med kunden hvilken menu der ønskes. Det er udfra dette du skal give dit endelige tilbud på pris.

Få også set de faciliteter der er til stede, så du eventuelt ved hvad du er nødt til at medbringe af for eksempel maskiner og service af forskellig art.

Brug derefter gerne et par dage til at få regnet et tilbud ud, som dækker dine omkostninger og giver dig en løn for det arbejde du og dine medarbejdere lægger. Tilbuddet kan nu sendes til kunden der kan kigge det igennem og beslutte om du er manden for at styre køkken og mad til den kommende begivenhed.

Har kunden så accepteret dit ilbud, så skal dine forberedelser gøres. Lav en liste over hvad du behøver at medbringe og en liste over råvarer der skal indkøbes for at kunne producere den ønskede menu.

Når tiden så nærmer sig, få bestilt det du skal have ved de forskellige leverandører og gør det ikke i sidste øjeblik, for så risikerer du bare at noget ikke kan leveres.

Så er du ved at være klar, med diverse ting pakket og varer bestilt og eventuelt leveret.

For at reducere din tid med forberedelse på fest stedet, så lav så meget hjemmefra som muligt. Lav maden færdig eller lav det som halv fabrikata der bare lige skal have det sidste når du kommer frem.

Så når vi til selve begivenheden hvor du som en selvfølge ankommer 1 - 1½ time før maden skal serveres. På den måde når du at forberede maden og indrette dig i køkkenet så det passer til din arbejds stil og behov. Den gode service starter allerede med at du er godt forberedt, og at du kan få god og veltilberedt mad ud af køkkenet i rette tid, og på rette sted.

Efterhånden som det brugte service kommer tilbage i køkkenet, så skyl hvad der tilhører dig og sæt det væk i kasser, du kan altid vaske når du kommer hjem. Det som tilhører kunden sørger du naturligvis for vaskes, tørres og sættes på plads efterhånden. Dette giver dig et ryddeligt køkken og ro til at give dit bedste hvad angår mad og anretning af dette.

Når du er færdig med maden, så sørg for at rydde køkken og efterlade det som du modtog det.  Du er ikke ansvarligt for andet end dit eget rod!

Eventuelle madrester pakkes forsvarligt ned og efterlades i kundens køler og fryser.

Nogle cateringsfirmaer kræver betaling for deres service med det samme, og andre sender kunden en faktura. Uanset hvad du vælger at gøre, så sørg altid for at du har gjort din kunde opmærksom på dette allerede ved jeres første møde.

Gør det samtidig klart, at prisen ikke inkluderer eventuelle drikkepenge til servering og køkkenpersonale. Skulle kunden så ønske at give lidt ekstra som drikkepenge, så fordel dem ligeligt til alle medvirkende parter så ingen føler sig snydt.

Har du og dit personale så gjort det perfekt, har ingen lagt mærke til jer. I er ikke lige pludselig med på familiebilledet, og ingen tjener har lige gået i vejen for en gæst. Du som kok og ansvarlig ses kun ved at det hele forløber gnidningsfrit og uden problemer.

Kunden der oplever en fair pris og en god service fra dig og personalet, vil huske oplevelsen positivt og helt sikkert huske dit navn når omgangskredsen spørger efter gode forslag til Catering firma til deres næste arrangement.