Close [x]
  • Kundeservice er lukket
      i dag kl.

    Åbningstider

  • Gratis levering
  • 1 års garanti
  • Dansk kundeservice

Lytter du til dine kunder?

Ville dine kunder give din restaurant en karakter på 10 hver gang ? Hvis ikke, hvad er så grunden til at karakteren bliver lavere.

At spørge sine kunder om deres oplevelse i din restaurant, og om noget kunne ændres for at gøre oplevelsen endnu bedre, er en god måde at forbedre sig på. Uanset om det er god eller dårlig kritik, så kan du lære noget af kundernes bemærkninger.

Det er aldrig rart at få dårlige bedømmelser, men selv de dårlige eller mindre gode, kan give dig idéer til ændringer som måske kan give dig en bedre bedømmelse næste gang.

Om du vælger et skema som din kunde kan udfylde ( husk at det ikke skal være mere end et par spørgsmål ) eller om dit personale spørger kunderne når maden er spist, betyder mindre. Bare du husker at spørge dine gæster om deres oplevelse, så du er sikker på at de nød det og kommer igen. Eller om de har kommentarer hvor du eventuelt burde lave ændringer.

En anden mulighed er at anvende de sociale medier til indhentning af diverse kommentarer fra dine kunder. Husk at svare både gode og dårlige kommentarer, når dine kunder lægger et indlæg på de sociale medier.

Man får hurtigt pletter på sit rygte såfremt man ikke husker, at både godt og skidt er værd at besvare. For dine kunder skal føle at de bliver hørt. Har de haft en dårlig oplevelse skal de have lov at fortælle dig om den, så du har en mulighed for at lave de ændringer der skal til for at det ikke sker igen. Det samme gælder hvis din kunde har haft en dejlig oplevelse, hvad var godt og gjorde at kunden gik glad hjem fra din restaurant.

Sørg for at bruge en lyttende og venlig attitude, uanset om kundens kommentar er positiv eller negativ. Husk samtidig, at de positive kan du bruge til mere end bare fortsætte den gode stime. Gode anmeldelser kan også bruges i markedsføring af din forretning.

Gode kommentarer og anmeldelser angående dit personale kan ligeledes bruges positivt i din forretning. Husk endelig at dele disse med dit personale, da et skulderklap fra kunderne giver et glad personale. Brug det også eventuelt til en intern konkurrence om at give den bedste service til gæsterne. Det er selvforstærkende at få positiv feedback, uanset hvordan det vendes og drejes.

Man kan se på negativ feedback på to måder; som et problem eller som en mulighed for at gøre tingene bedre.

Du kan måske ikke kommentere og ændre på alt, men du kan spørge ind til hvad der gav den negative feedback, for eksempel på de sociale medier.

Er der for eksempel en kunde der mener du har for lidt vegetarretter på menukortet, fordi hun som vegetar havde et problem med at have valgmuligheder da hun spiste hos dig, så skulle du måske lige kigge på udvalget og se om du ikke burde tilføje en eller flere retter. At lytte til en sådan feedback fra din kunde, giver dig en kunde som føler sig lyttet til, og som gerne anbefaler din forretning til andre, og som selv kommer igen.

Alt i alt betyder det meget for din forretning, at du bruger tid på at lytte og handle på dine kundernes tilbagemeldinger og kommentarer.

Kilde: https://www.thebalancesmb.com/how-does-your-restaurant-capture-customer-feedback-2888427