• Facebook Rating 4,7 ud af 5,0 facebook bedømmelse
  • Google Rating 5 ud af 5 Google bedømmelser
  • Kundeservice Kundeservice 96% tilfredshed
Tilbudsliste

Samlet tilbud

Selvom vi bestræber os på at have branchens skarpeste priser, forstår vi også godt at kunderne ønsker et ekstra skarp tilbud når de skal have flere maskiner, sådan gør vi også selv hos vores leverandører.


Derfor har vi lavet vores tilbud funktion: saml minimum 3 maskiner med en samlet værdi af minimum 15.000.- ex. moms, og sende det ind til os.


Så vil vi gøre vores bedste for at lave et ekstra skarpt tilbud!

Restaurant navne

Denne guide: Restaurant navne, kommer ind på hvad du skal være opmærksom på når du skal finde på et navn til dit nye sted, vi kommer med do´s and donts, og gode ideer, så lad os se om vi kan finde på et godt navn.

Det første vi skal starte med er sådan det hele basale vi skal have styr på inden vi finder på selv navnet.

Her er det vigtigt (syntes vi) at du kan checke alle bokse på de her 5 punkter:

  • Er der andre firmaer som hedder det du vil hedde? (check google og cvr)
  • Er internetdomænet ledigt med det navn du ønsker?
  • Er det nemt at stave og nemt at høre uden at være i tvivl om hvad der blev sagt?
  • Virker det Catchy ”altså er det i ørefaldene” og nemt at huske
  • Giv kunderne hvad de forventer: Lad være med at kald din restaurant ”Kreta” hvis du sælger burgere, så hellere vælg noget andet.

Lad os starte med at se hvad der ligger mest til højre benet.

Opkald restauranten efter ejerens navn.

Mange restauranter hedder noget som er relaterbart til ejeren, dette kan f.eks. være hans fornavn, efternavn eller en kombination. De mest kendte restaurant/spisesteder som er opkaldt efter ejerens navn er McDonalds, Sbarro, Tim Horton´s hvis vi ser på det danske marked kan det f.eks. være restaurant Teddy – By bjørn, Gorms Pizza eller Hos Fischer.

Ved at kalde ens restaurant noget med ens navn skaber man en følelse af at der et er stort personligt præg på restauranten, indretning og menukort. Det skaber for kunden også en vis (ubevidst) sikkerhed når man vælger at lægge sit navn og ry til noget, så er alt lige som på et bræt = passion i køkkenet og godt håndværk.

Omvendt hvis ens restaurant går dårligt, så er man et nemt offer da ens person er 100% identificerbar med ens restaurant og derfor rammer hårdere i de dårlige tider, så rammer det både professionelt og privat.

Det er kun en fordel at bruge ens navn i en restaurant hvis det er nemt at stave og det er nemt at forstå når de udtales. Lad og sige du hedder Kristan Löven – Så er der rigtig rigtig mange der må gætte forkert når de skal google dig, Kristian kan staves med Ch og ö i Loven, kan laves på mange forskellige måde. I stedet for så overvejer at brug et kælenavn eller kort det med f.eks.: Chris´s Diner eller Løvens Restaurant, på den måde er du nem at huske, nem at google men har samtidig dit eget navn i.

Restaurant navne: De Sjove

Hvis du er en person men meget glimt i øjnet og ikke tager det hele så seriøst, kan du også lave ”sjove” navne på din restaurant, her kunne det f.eks. være: Greasy Spoon, Killer Kebab og Cocks and Cows.

Hvis du ønsker en restaurant med et ”sjovt” navn er det vigtigt at tænke på at hvad der er sjovt for dig kan være stødene for andre. Tænk mere i sjove ordspil end religiøse/politiske hints i navnet, det kan ende galt.

Du kan også bruge referencer fra popkulturen når det kommer til navne til din restaurant, det kunne f.eks. være fra musik, film eller tegneserie. Et eksempel på dette kunne være ”Godfather pizza” eller ”Flintstones pizza” men husk også at tænk på navnene kan være beskyttet og derfor må du ikke bruge dem uden accept for dem som ejer rettighederne.

Her er nogle sjove ideer til et navn

Opkald din restaurant efter beliggenheden.

Man skal passe på hvis man vil opkalde sin restaurant efter en beliggenhed, dels kan man ende med at skulle skifte lokale og så er man ligesom brandet det forkerte sted, men også hvis man ønsker at udvide ens butik fra 1 til 2, så kan det være en ulempe.

Det har dog den fordel at det er lidt dobbelt effekt, dels husker kunderne navnet på restaurant, men de husk også automatisk beliggenheden. Eksempler på dette kunne være: Restauranten ved kirken (altså som lokale ved man hvad restaurant man snakker om) – Sorøgade 43 (husk igen på google og Ø/OE-problemet)

Men det giver lige som ved at have ens personlige navn på restauranten også lidt samme effekt at have adressen i navnet. Skulle du være i den heldige situation at du skal udvide med en ekstra restaurant, kan du f.eks. hedder: Bobs Burger Sorøgade / Bobs Burger Jagtvej. Men det kræver du mere eller mindre skal starte en ny identitet, så har du en ide om at dit sted skal være en kæde på et senere tidspunkt så tænk det allerede med fra starten.

Det kan også være at den bygning du er i tidligere har huset andet end en restaurant, f.eks. et posthus, så kunne navnet være ”restaurant det gamle posthus” eller ”cafeposthuset” på den måde fortæller du både hvor du ligge rent geografisk men også hvad du sælger (cafe/restaurant) samt du skaber straks minder hos lokalbefolkningen da de selv som små skod og skulle købe frimærker til mormor.

Det du sælger er det du hedder

Lige som jeg skrev tidligere så er det bøvlet at hedder restaurant Kreta og sælger burgere, kunderne har en forventning til navnet, lige som hvis du hed noget Italienske f.eks. ”Costa Venedig” men solgte smørrebrød. Det er et svært udgangspunkt at signalere man er noget, men i virkeligheden er noget andet, og så kan kunderne blive forvirret.

Forstil dig du er en kunde en håndværker som har lyst til en kebab, du kører fordi et sted der hedder ”shawarma house” og så tænker du automatisk de har kebab. Kunden vil derfor blive skuffet/ærgerlig over du ikke solgte hvad han troede, og vil derfor måske gå, med mindre du kan overtale ham, men igen denne ”overtalelse” behøver du ikke hvis du har et navn som lever op til de du rent faktisk laver af mad. Her skal man også passe på med at låse sig fast, med mindre ens koncept er 100% fast.

Hedder man f.eks. Pita brødet, men ender med at sælger burgere fordi det er det folk vil have i området, så er det dyrt at skulle rebrande det hele forfra og man vil ”miste” kunder fordi de ikke som udgangspunkt ved at du har det de faktisk har lyst til.