Gratis fragt på ordre over 1000 DKK* Læs mere.
1 års garanti og gratis levering
Spørgsmål ? Ring ind her: 70 60 50 44
Ring ind her 70 60 50 44
Uncategorized
Posted in

Hvordan laver du en menu som giver overskud på bundlinjen

hvor meget pa menuen - Gastroudstyr.dk
Posted in

Når man starter en ny forretning/restaurant, er menukortet en af de vigtigste opgaver du har som chef.

Hvad du beslutter dig for at sætte på menukortet, er det som i sidste ende skal give din forretning overskud. Så når der tænkes menu, skal der også tænkes økonomi. Der skal overvejes omkostninger ved diverse retter, råvarer, personale i køkken og restaurant osv. Det hele skal lægges sammen i en stor pulje og overvejes nøje inden du bestemmer dig for det endelige menukort.

Nogle gode til hvad du kan og bør overveje når du sammensætter din menu.

Fremhæv de retter som giver dig det bedste provenu, og som kræver meget lidt af køkkenpersonalet at fremstille i stort antal. Hvis du med dit menukort og udformningen af det, kan styre folk hen imod disse retter, så kan du øge din fortjeneste betragteligt.

menukort

Brug eventuelt en professionel designer til hjælpe dig med udformningen af menukortet. Han vil sandsynligvis vide hvordan man opsætter kortet så det fremhæver de retter du helst vil have kunderne til at købe, og dermed hjælpe på din indtjening. Så penge til en dygtig grafisk designer er ofte godt givet ud i sidste ende.

Du kan eventuelt bruge relativ prissætning. Hvis for eksempel et produkt koster betydeligt mere end de andre på menukortet, så er kunderne tilbøjelige til at kigge på de lidt billigere retter. Det er netop dem du rent faktisk gerne vil sælge, da det er de retter du har regnet dig frem til giver den bedste fortjeneste, og kræver mindst arbejde.  Det virker selvfølgelig ikke altid, men ofte ser kunderne de billigere tilbud fremfor det lidt dyrere og på den måde kan du selv være med til at styre hvad der sælges mest af.

Sæt det bedste tilbud først på listen i en bestemt kategori på kortet. Det er ofte et af de første punkter på listen som sælger bedst, og det som kunden kigger på først.

Husk at sætte billeder på dit menukort. Et billede af en lækker anrettet ret sælger bedre end en opremsning af rettens navn og ingredienser. Det er ofte øjet du skal tilfredsstille først når kunden skal vælge hvad middagen skal bestå af.

Har du specialtilbud i din restaurant, så lav en specifik sektion til dem på dit menukort. For selvom kunderne ser dine tilbud, så vælger de meget ofte det de helst vil have alligevel og der har du med disse få tricks som nævnt tidligere, allerede været med til at bestemme hvad de retter meget vel kunne være.

Kilde:

https://smallbusiness.chron.com/create-profitable-restaurant-menu-25050.html

Kurv 0

Senest viste 0

Spar 5% på din første ordre ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev

Vil du have adgang til eksklusive tilbud, nyheder og inspiration til dit køkken?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag en rabatkode på 5% til brug på din første ordre af vores professionelle storkøkkenudstyr.

Foderknægtsvej 5 3400 Hillerød

info@gastroudstyr.dk
Cvr: 42106739